Κοινά συμπτώματα και αιτίες διαταραχών ύπνου (αϋπνία)

Posted on Updated on

Δεν υπάρχει τίποτα που ένας σκληρά εργαζόμενος θέλει περισσότερο από το να πάει στο σπίτι το βράδυ μετά από μια κουραστική μέρα εργασίας και να πέσει ήσυχα για να κοιμηθεί και να κοιμηθεί όλη τη νύχτα. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν αυτό το αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Μερικοί άνθρωποι αγωνίζονται με την ικανότητα να κοιμηθούν σωστά ή να κοιμηθούν καθόλου ή ακόμη και να παραμείνουν κοιμισμένοι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αυτό το ζήτημα αναφέρεται ως αϋπνία. Η αϋπνία μπορεί να έχει πολλές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής κάποιου και στον τρόπο με τον οποίο ζει τη ζωή του καθημερινά. Στην Ελλάδα, η αϋπνία υπάρχει στο ένα τρίτο περίπου των ανθρώπων και αναφέρεται ότι μόνο περίπου το 5% των ανθρώπων λαμβάνουν επαγγελματική βοήθεια για τη θεραπεία της αϋπνίας τους.Νυχτερινοί Τρόμοι

Η αϋπνία μπορεί να διαρκέσει για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα. Μπορεί να αντιμετωπιστεί για μήνες ή και χρόνια, αλλά παρατηρείται συνήθως σε γυναίκες και ηλικιωμένους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η αϋπνία έχει αποδειχθεί ότι δεν συμβαίνει καθόλου, αλλά συνήθως υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους παρουσιάζεται το πρόβλημα. Μερικοί από τους κύριους λόγους είναι οι εξής:

  • Το πιο κοινό ζήτημα είναι οι κακές συνήθειες ύπνου. Οι κακές συνήθειες ύπνου έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον ύπνο.
  • Η πρόσληψη ορισμένων ουσιών έχει άμεσο αντίκτυπο στον ύπνο, όπως αλκοόλ, καφεΐνη, νικοτίνη και ορισμένους τύπους συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
  • Οι άγχος για τα χρήματα, τις σχέσεις και την απώλεια οποιουδήποτε τύπου μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα ύπνου.
  • Ιατρικά προβλήματα που προκαλούν πόνο, αναπνοή, ουροποιητικά και / ή πεπτικά προβλήματα.
  • Ζητήματα ψυχικής υγείας όπως κατάθλιψη και άγχος.
  • Όντας μεγαλύτεροι στην ηλικία
  • Διαταραχές ύπνου που περιλαμβάνουν περιοδική κίνηση άκρων ύπνου και σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.
  • Άτομα που εργάζονται ποικίλες βάρδιες συχνά από τα άτομα που έχουν τακτικά προγράμματα

Η αϋπνία ποικίλλει ως προς τη σοβαρότητα και τους τύπους της. Υπάρχουν πολλοί τύποι αϋπνίας που μπορούν να βιώσουν οι άνθρωποι. Οι τύποι αϋπνίας περιγράφονται για να περιλαμβάνουν:

  • Η οξεία αϋπνία διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Λίγες μέρες ή εβδομάδες και μπορεί να οφείλονται σε στρες ή γεγονότα που αλλάζουν τη ζωή. Οι περισσότεροι άνθρωποι με αυτόν τον τύπο αϋπνίας ξεπερνούν τα συμπτώματα φυσικά.
  • Η χρόνια αϋπνία εμφανίζεται για τρεις νύχτες ή περισσότερο σε μια εβδομάδα για χρονικό διάστημα ενός μήνα ή περισσότερο. Αυτός ο τύπος σχετίζεται συχνά με διαταραχές ύπνου άγχος και μερικές φορές εγκυμοσύνη.
  • Η πρωτοπαθής αϋπνία συνεπάγεται ότι δεν μπορείτε να κοιμηθείτε ή να μείνετε κοιμισμένοι χωρίς να προσδιοριστεί οριστική αιτία.
  • Η δευτερογενής αϋπνία προκαλείται κανονικά από φυσιολογικές συνθήκες υγείας, κατάθλιψη, διαταραχές ύπνου ή / και άγχος.
  • Το σύνδρομο καθυστερημένης φάσης ύπνου είναι ένα μακροχρόνιο πρόβλημα με τον ύπνο μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Αυτοί οι άνθρωποι μένουν όλη τη νύχτα και μπορεί να κοιμούνται όλη την ημέρα. Αυτός ο τύπος αϋπνίας μπορεί να προκαλέσει στέρηση ύπνου, ειδικά για άτομα που πρέπει να ξυπνήσουν νωρίς το πρωί και δεν μπορούν να κοιμηθούν όλη την ημέρα.

Η αϋπνία περιλαμβάνει επίσης τη δυσκολία στον ύπνο, το ξύπνημα κατά τη διάρκεια της νύχτας και τον ύπνο με προβλήματα και το ξύπνημα από τον ύπνο νωρίτερα από ό, τι είχε προβλεφθεί.

Είναι σοφό ότι οι άνθρωποι που σκοπεύουν να αναζητήσουν βοήθεια για την αϋπνία τους διατηρούν ένα ημερολόγιο ύπνου, για να παρακολουθήσουν τον ύπνο τους και τα συμπτώματα που βιώνουν κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων. Επειδή περίπου το 33-45% των Ελλήνων έχουν κακές συνήθειες ύπνου, αυτές οι κακές συνήθειες ύπνου μπορούν να εκδηλωθούν και να θέσουν τους ανθρώπους σε κίνδυνο για χαμηλότερη παραγωγικότητα και ψυχικά ανασφαλείς συμπεριφορές. Μερικοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 44 τοις εκατό των ενηλίκων που ήρθε στο Διαδίκτυο πριν πάτε για ύπνο, κάθε βράδυ και το 59 τοις εκατό των ατόμων που εργάζονται αργότερα μετατοπίζεται στη νύχτα και σερφάρετε στο διαδίκτυο ή παρακολουθούν ταινίες έχουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν δύο ή περισσότερες διαταραχές ύπνου. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, αναγνωρίστε περαιτέρω ότι οι άνθρωποι είναι λιγότερο παραγωγικοί, λιγότερο ασφαλείς και λιγότερο πιθανό να είναι μια καλή καλή δουλειά και να καλλιεργούν ένα οικογενειακό περιβάλλον επειδή οι διαθέσεις τους επηρεάζονται από την έλλειψη επαρκούς ύπνου.

Οι άνθρωποι τείνουν να αντιμετωπίζουν την αϋπνία τους αντί να αναζητούν σωστή θεραπεία. Οι γενικοί ιατροί θα παραπέμψουν τους ανθρώπους σε ειδικό και θεραπευτή που μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της αϋπνίας. Η θεραπεία για την αϋπνία σπάνια αναζητείται, αλλά στην Ελλάδα υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές στο Διαδίκτυο που είναι πολύ αποδοτικές. Μερικές από αυτές τις διαδικτυακές θεραπείες έχουν δοκιμαστεί και αποδειχθεί ότι βοηθούν ανθρώπους στην Ελλάδα. Τέτοια προγράμματα που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο είναι αυτο-καθοδηγούμενα βιβλία και κιτ που καθοδηγούν τους ανθρώπους σε ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας εργαλεία για τη βελτίωση του ύπνου τους.

5 thoughts on “Κοινά συμπτώματα και αιτίες διαταραχών ύπνου (αϋπνία)

    Vassilis Tomaras said:
    14 Νοεμβρίου, 2020 at 7:48 πμ

    Είμαι 25 ετών άντρας με άπνοια ύπνου. Λόγω της ηλικίας μου, οι γιατροί με καθυστέρησαν να με διαγνώσουν και με ώθησαν να κάνω άλλες αλλαγές, όπως η θέση στην οποία κοιμάμαι και τι τρώω πριν από το κρεβάτι. Τελικά, αφού έκανα διάφορα φάρμακα για αρκετούς μήνες, πήγα σε έναν νέο γιατρό, ο οποίος αμέσως με είχε παραμείνει στο νοσοκομείο για μια νύχτα για εξέταση, το οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είχα άπνοια ύπνου και θα χρειαζόμουν ύπνο με τη βοήθεια μιας συσκευής και να εργαστώ σχετικά με αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η διατροφή και η άσκηση για να βελτιώσω την κατάστασή μου.

    Tryfon Sarantos said:
    15 Νοεμβρίου, 2020 at 11:16 πμ

    Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ Ή ΟΧΙ. Το SLEEPWELL ΣΕ ΝΥΧΤΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑ. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ Η ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

    Theseus Mellis said:
    16 Νοεμβρίου, 2020 at 8:22 μμ

    Υποφέρω από αποφρακτική άπνοια ύπνου, η οποία εκδηλώνεται με έντονο ροχαλητό όλη τη νύχτα. Θα σταματούσα συχνά να αναπνέω ενώ κοιμάμαι, γεγονός που αναγκάζει το σώμα μου να ξυπνά ανεξέλεγκτα. Το δυνατό ροχαλητό θα επηρέαζε επίσης τη γυναίκα μου και θα προκαλούσε αϋπνία και αϋπνία. Φοράει ωτοασπίδες για να βοηθήσει στον θόρυβο και διαπιστώνει ότι τα κεριά είναι τα πιο αποτελεσματικά. Στη χειρότερη περίπτωση, πρέπει να κοιμηθώ έξω ή σε διαφορετικό δωμάτιο για να μελετήσω τη γυναίκα μου.

    Myron Petrakis said:
    18 Νοεμβρίου, 2020 at 2:23 πμ

    Κοιμήθηκα καλά από τότε που άρχισα τη θεραπεία για τη διαταραχή του ύπνου μου. Είχε διαρκέσει πολύ και σχεδόν παραιτήθηκε. Κάποιος πρότεινε αυτόν τον υπέροχο γιατρό και δεν μετανιώνω.

    Sotirios Panas said:
    20 Νοεμβρίου, 2020 at 10:54 πμ

    Ο συγκάτοικος μου έχει φοβερή αϋπνία. Ακόμα και όταν είναι κουρασμένος δεν μπορεί να κοιμηθεί αν περιμένει κάτι την επόμενη μέρα Ο νους του τρέχει και το άγχος του απλά δεν τον αφήνει να χαλαρώσει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *